Wydawnictwo Konstelacja

Polityka prywatności

Postanowienia ogólne

  1. Niniejsza Polityka prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych Klientów korzystających ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.wydawnictwokonstelacja.pl (dalej: „Sklep internetowy”).
  2. Niniejsza Polityka prywatności jest zgodna z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „RODO”).
  3. Administratorem danych osobowych Sklepu internetowego jest Katarzyna Jankowiak prowadząca działalność gospodarczą Wydawnictwo Konstelacja Katarzyna Jankowiak, NIP 9231747100, REGON 540856102 z siedzibą pod adresem ul. Podgórna 2, 64-200 Nowa Dąbrowa (dalej: „Administrator”).

Przetwarzanie danych osobowych

  1. Administrator przetwarza dane osobowe Klientów zgodnie z przepisami RODO.
  2. Administrator stosuje, wymagane przez przepisy prawa unijnego środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych i zabezpieczenie danych osobowych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, przejęciem przez osoby nieuprawnione, przetwarzaniem z naruszeniem przepisów oraz zmianą, utratą lub zniszczeniem.
  3. Administrator oświadcza, że podanie danych oznaczonych w Sklepie internetowym jako wymagane, jest dobrowolne, ale konieczne dla złożenia i realizacji zamówienia.
  4. Dane Klientów będą przetwarzane w następujących celach:
    • realizacji zamówień w Sklepie internetowym (art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO),
    • udzielenie odpowiedzi na kontakt mailowy, telefoniczny lub wiadomość przesłaną poprzez formularz kontaktowy, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 pkt f) RODO),
    • badań analitycznych, polegających w szczególności na badaniu i analizie ruchu na naszej stronie internetowej w celu prowadzenia statystyk, który jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Okres przechowywania danych osobowych

  1. Dane Klientów będą przechowywane przez następujący okres:
    • dane związane z realizacją zamówień – przez okres 5 lat od zakończenia roku w którym dokonano sprzedaży, chyba, że dalsze przechowywanie danych uzasadnione jest terminem przedawnienia roszczeń lub wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa albo uzasadnione jest nadrzędnym interesem Administratora, wynikającym z realizacji prawnie uzasadnionych interesów,
    • dane związane z udzieleniem odpowiedzi na kontakt mailowy, telefoniczny lub wiadomość przesłaną poprzez formularz kontaktowy – do momentu prowadzenia korespondencji, chyba, że dalsze przechowywanie danych uzasadnione jest terminem przedawnienia roszczeń lub wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa albo uzasadnione jest nadrzędnym interesem Administratora, wynikającym z realizacji prawnie uzasadnionych interesów,
    • prowadzenie statystyk – przez okres niezbędny do realizacji tego celu do momentu zgłoszenia sprzeciwu, chyba, że dalsze przechowywanie danych uzasadnione jest terminem przedawnienia roszczeń lub wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa albo uzasadnione jest nadrzędnym interesem Administratora, wynikającym z realizacji prawnie uzasadnionych interesów.

Kategorie danych osobowych

  1. Administrator zbiera, przetwarza i przechowuje następujące dane Klientów:
    • w związku ze złożeniem zamówienia: adres e-mail, imię i nazwisko, adres, telefon, a w przypadku przedsiębiorców również firma i NIP,
    • w związku z kontaktem mailowym, telefonicznym lub poprzez formularz kontaktowy: adres e-mail, imię i nazwisko oraz numer telefonu.
  2. W pozostałym zakresie Administrator przetwarza wyłącznie dane niezbędne do realizacji danego celu.
  3. Podczas korzystania ze Sklepu internetowego Administrator zbiera i gromadzi w sposób automatyczny informacje takie jak: adres IP, adres URL żądania, identyfikator urządzenia, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, typ przeglądarki, język przeglądarki, data i godzina korzystania z serwisu, rozdzielczość ekranu, typ i wersja systemu operacyjnego, a także inne tego typu informacje.

Udostępnianie danych

  1. Dane osobowe Klientów mogą być przekazywane podmiotom, którym Administrator powierza do przetwarzania dane osobowe na podstawie umów oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  2. W celu realizacji umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu internetowego oraz zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Sklepu, Administrator udostępnia dane osobowe Klientów w szczególności podmiotom świadczącym usługi:
    • pocztowe, spedycyjne i kurierskie oraz obsługi zamówień,
    • płatności elektronicznych,
    • księgowe,
    • hostingowe,
    • informatyczne i w zakresie dostawy oprogramowania oraz narzędzi służących w szczególności do prowadzenia badań analitycznych, tworzenia statystyk, śledzenia ruchu na naszej stronie internetowej, automatyzacji marketingu, systemy CRM,
    • marketingowe w zakresie obsługi sklepu internetowego.

Uprawnienia Klientów

  1. Klientowi przysługuje prawo dostępu do jego danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, Klientowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych.
  2. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych Klienta jest zgoda, Klient ma prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  3. W zakresie, w jakim dane Klienta są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania Umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – Klientowi przysługuje także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Klient może przesłać te dane innemu administratorowi danych.
  4. Klientowi przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.

Kontakt z administratorem danych

  1. Wszelkie uwagi, nieprawidłowości oraz żądania dotyczące Polityki Prywatności prosimy wysyłać w wiadomości e-mail na adres: wydawnictwo.konstelacja@gmail.com.
  2. Po rozpatrzeniu Twojego zgłoszenia, udzielimy odpowiedzi wysyłając wiadomość zwrotną na adres poczty elektronicznej, z którego otrzymaliśmy e-mail.